Studier och träning till max

OK, allt ska vara till max, eller hur? Nja inte alltid.
Att träna och att lära sig saker följer i min teori många gånger samma bana. Man introducerar, kör lite hårdare och vilar. Efter vissa steg så går man tillbaka till grunderna bara för att på så sätt konsolidera sin kunskap eller styrka.

Man tar nästa steg i planen och förhoppningsvis blir man bättre och får mera rutin på vad man kan göra och vad som någon annan kan kräva av dig. Men först och främst står man sig själv närmast så man måste helt enkelt veta vad man går för innan man ger sig in i leken med andra.

Ja så går det runt, man ska påbörja något som man sedan förvaltar och levererar och hela tiden förnyar och förbättrar. Så var det lite för mig idag, när jag på kvällen har gjort två Microsoft Sharepoint labbar och tränat mellan varven.

Klockan är nu nästan midnatt och jag ska snart gå och sova och jag vet att jag kommer sova gott...

God natt :)

Stela fotleder

Idag är jag stel i båda fotleder efter 12,2 km i skogen och på grusvägar plus 19,2 km på cykel. Det tar på och jag har inga problem att bara ta det lugnt idag. Kroppen ska få chansen att bygga upp krossade muskler och leder i fötterna. Annars var jag otroligt pigg i går trots att dagen började helt fel, med rinnande näsa och ögon.

Idag är det första dagen på semester. Jag och Mattias har varit och spelat äventyrsgolf och ätit glass. Nu tar jag det bara lugnt och hoppas att vädret håller i sig. Prognoserna säger något annat, men så är det... det är bara prognoser.

En söndag på språng

Vaknade upp i dag med trötta ögon och rinnande näsa. Ingen förkylning utan troligen något som jag reagerar mot. Hade inte tänkt att jogga idag, kände mig inte så pigg. Vi var ute i stugan och jag tänkte att det skulle nog vara skönt att ta det lugnt idag.

I mitt bakhuvud kände jag att det inte var helt OK att inte klara av veckans 160 minuter. Jag har ett mål att aktivera mig minst 160 minuter per vecka. Många veckor klarar jag det med råge, men denna veckan har jag varit lite slö.

Tog en tupplur mitt på dagen och stiger ut i solen och ser att Micke & Marie-Louise står utanför, de har sprungit från Stångtjärn till stugan och undrar om inte jag ska följa med tillbaka. -hm, jag sa direkt nej. Var inte alls sugen. Men jag fick frågan en gång till och jag hörde mig säga nej, men jag hade redan bestämt mig för ett Ja.

Det visade sig att vi sprang 12,2 km i solen och jag var tillbaka till stugan och kände mig nöjd.

Vi skulle åka hem från stugan idag också, jag tog cykeln tillbaka. När vi var ute och sprang så var jag inte säker på hur långt vi hade sprungit. Så jag tog samma runda med cykeln. - Har en cykeldator så det är enkelt att mäta sträckor. Jag cyklade hela 19,2 km. (Det var ganska guppigt så jag gick på vissa ställen för att inte riskera punktering eller vurpa)

Dagen slutade med nästan tre timmars aktivitet och veckans mål på 160 minuter var uppnått, även denna veckan med råge... :)

Nu sitter jag och väntar på att Anna och Mattias ska komma hem med McChicken meny, det är inte nyttigt, men det kan kvitta en dag som denna. I morgon inleder jag min semester på allvar...

Härlig sommardag

En härlig sommardag utan fotboll på TV, vad gör man då? (Mitt i fotbolls-vm)

Hittar på något, jag kom på att jag kunde ta en tur med cykeln till stugan vi har i Grycksbo och hälsa på Anna och Mattias som har semester och sommarlov. De tillbringar den där och jag är gräsänkling hemma.

Vad mycket tid man har över när man inte är på plats allihopa i familjen. Vart tar tiden vägen annars. När jag väl kommer dit så har också Bosse och Ingegerd (Annas syster) kommit dit. Irene min "svärmor" är också där, så klart.

Jag spelar lite fotboll med Mattias, han är glad att jag har kommit dit, samtidigt som han undrar varför jag inte kan sova över. En annan ska ju jobba en dag till denna veckan.

Känner mig pigg i benen och kan trycka på hela vägen. Det går mycket bättre att ta ut sig på cykeln än när jag joggar - eller rättare sagt - jag blir så otroligt trött och flåsig när jag joggar. De som hör mig tror att det är något som håller på att ta slut.

Nu tog jag inte slut utan har trampat på cykeln i nästan 90 minuter och känner att jag skulle kunna göra lite mera - men det tar vi en annan dag.

På återhörande... ha en bra dag du också.

Juli 2010

10-07-26 Hantlar 20 N/A N/A N/A N/A
10-07-26 Balansboll 20 N/A N/A N/A N/A
10-07-31 Jogging 51 N/A N/A N/A N/A

Här kommer jag uppdatera alla data under juli månad.