Stakning i en mil

Ja det trodde jag inte att jag skulle orka så bra som jag gjorde idag. Jag kunde känna liknelsen att stå i stakmaskinen och pumpa och det är otroligt viktigt, i alla fall för mig, att få ner stavarna så nära skidorna som möjligt. Då får jag mest kraft. Skön känsla inför Vasaloppet. Vetskapen att jag kan staka en hel del utan att ta slut. Nu blir det stor skillnad på en mil och nio mil, men det känns bra. De två mil jag åkte förra helgen har gjort stor nytta känns det som.
 
Nu laddar jag för morgondagens Falun/Borlänge loppet, på ca:25 km. Jag har för avsikt att åka loppet och sedan fortsätta kanske en mil till i Bergebo innan jag tar bussen tillbaka till Falun. Allt för att få ett pass som går minst över tre timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0